Hoe haal je het hoogste rendement uit een AdWords campagne?
Het advertentiekanaal van Google wordt Google AdWords genoemd. Vanuit Google AdWords kun je adverteren in de zoekresultaten die Google biedt. Je kiest hierbij op welke zoekwoorden je wilt adverteren en op welke manier. Hierbij kun je denken aan Google Shopping of Google Display en dergelijke. Wanneer je een succesvolle campagne op wil zetten dan moet je rekening houden met verschillende factoren. Wanneer je een fout hierin maakt kan dit hogere kosten met zich mee brengen en daarnaast ook minder leads. Dit soort fouten worden snel gemaakt wanneer iemand niet voldoende kennis heeft van Google AdWords. Hierdoor kan het slim zijn om de hulp in te schakelen van een AdWords specialist. Hieronder 3 belangrijke redenen om een AdWords specialist in te schakelen:
- Specifieke targeting
Wanneer je jouw doelgroep voor ogen hebt is het belangrijk om hier ook efficiënt op in te spelen. Toch gaat het hier mis bij veel bedrijven. Ze zetten bijvoorbeeld campagnes op over heel Nederland terwijl de doelgroep alleen in een bepaalde regio zit. Daarnaast kan het zijn dat er gebruik wordt gemaakt van de verkeerde zoekwoorden waardoor de verkeerde groep bezoekers wordt aangesproken. Hier kan een specialist bij helpen om deze targeting juist in te zetten.
- Kosten besparen
Er wordt vaak gedacht dat kosten die gemaakt worden door het uitbesteden niet volledig worden terug verdiend. Er zijn hierbij meerdere redenen waardoor die vaak wel gebeurt. Zo zorgt een specialist vaak voor extra omzet waardoor de kosten vaak al overtroffen worden. Daarnaast werkt een specialist vaak efficiënter dan wanneer je dit zelf zou doen. Dit scheelt tijd en deze tijd kun je zelf weer steken in jouw eigen core business.
- Samenwerking
Als laatst denken veel bedrijven vaak dat ze de AdWords zelf al optimaal gebruiken. Ze zien hierbij bijvoorbeeld dat ze al winst draaien met behulp van AdWords en hierdoor zien ze geen reden voor uitbesteding. Toch kan het samenwerken met een AdWords specialist voor ieder bedrijf een toegevoegde waarde hebben. Deze specialist geeft jou namelijk vaak nieuwe inzichten waarover je zelf nog nooit hebt nagedacht. Daarnaast is deze specialist op de hoogte van de nieuwste technologieën in de steeds veranderende online wereld.
Bron: https://teamnijhuis.com/nl/google-adwords-sea-specialist