Wat is een goede menukaart?

Het lijkt een heel simpel werk een menukaart maken maar er zitten meer mogelijkheden in dan je denkt. Met een menukaart kun je meer invloed hebben op de keuze die je klanten willen maken dan je denkt. Er zijn diverse studie naar gedaan en er zijn een aantal tips en truc uit gekomen die een omzet van je restaurant/horeca kan verhogen. Behalve een goede inhoudt van je menukaart kun je ook spelen met de uiterlijk vertoon en indeling van je menu’s vele kanten op. Als je dit serieus wil aanpakken kun je het beste met een specialist aanpakken. Er zijn diverse bedrijven die menukaarten voor horeca bedrijven maken.

place-add

Speel met overheerlijke teksten

Het omschrijven van je gerecht op een aantrekkelijke manier is enorm belangrijk. Een simpel woordje als kipsaté zal je niet gelijk aanzetten om het eens gaan uitproberen. Wanneer er staat Royale huisgemaakte kipsaté met speciale biologische kip van de slager. Zal men hier veel nieuwsgieriger naar zijn. Het gebruiken van culinaire termen kan ook nieuwsgierigheid wekken bij je gasten. Probeer hier alleen niet mee te overdrijven anders zullen ze je hele gerecht niet begrijpen. Uit onderzoek is gebleken dat het aanpassen van de teksten van een menukaart soms 27% meer omzet oplevert.

Onderscheid je met je gerechten

Zorg dat je op je menukaarten gerechten staan waarmee je wilt onderscheiden van je concurrenten. Wanneer je een aantal specialiteiten hebt wat je niet ergens anders kan krijgen zullen ze weer terug komen bij jou.

Verzorgd uiterlijk

Het klinkt heel logisch maar een net en schoon menukaart is erg belangrijk. Je menukaart is wat je uitstraalt als bedrijf. Een menukaart die helemaal plakt van de frisdrank of vieze vingers is iets wat echt niet kan maar toch heel vaak voorkomt in een restaurant. Een menukaart wat al half versleten is geen professionele uitstraling. Probeer daarom af en toe je menukaarten te veranderen

Voorkom keuze stress bij je klanten

Een menukaart vol gooien met heel veel gerechten die ook allemaal een beetje op elkaar lijkt soort voor keuze stress bij je klanten. Er zijn vuist regels wat betreft het aantal gerechten op een kaart. Zes voorgerechten, tien hoofdgerechten en zes desserts. Dit is een richtlijn! Er zijn ook uitzonderingen zoals een pannenkoeken restaurant die maar liefs 300 verschillende pannenkoeken op zijn menukaart heeft staan. Deze restaurant staat weer bekent om zijn diversiteit aan eten.

Article written by